Una copa del Món, una eliminatòria internacional, un campionat d’Europa, una copa d’Espanya i una final de la Lliga de Clubs a casa. Així de completa es presenta l’agenda de competicions dels esportistes FER per a este cap de setmana.
A Castelló, quatre atletes FER tindran una nova oportunitat d’aconseguir la marca mínima per al Mundial del pròxim mes d’agost a Londres. Pablo Torrijos, Daniel Andújar, Concha Montaner i Mar Jover competiran este dissabte al costat dels seus equips en la final de la Lliga de Clubs d’Atletisme.
Pablo Torrijos aterra davant el seu públic després de volar fins als 16,79 el cap de setmana passat, solament un centímetre per sota de la mínima exigida en triple salt. A Daniel Andújar, per la seua banda, li va faltar una centèsima. El migfondista alacantí té entre cella i cella un temps, 1:45:90. Tots dos seguiran darrere dels seus objectius de la temporada i intentaran que el seu conjunt, el Platges de Castelló, aconseguisca la Lliga. Són favorits.
En categoria femenina, Concha Montaner i Mar Jover cercaran superar la barrera dels 6,75, encara que amb elàstiques diferents. La valenciana amb la del Platges i l’alacantina amb la del València Esports. Els seus equips també estan entre els triats per a portar-se el títol. Un premi que, a més, suposa el salt a la Copa d’Europa de clubs.
En la Copa del Món de vela es troba immers Iván Pastor. El regatista alacantí disputa des d’este dimarts, a Santander, la final d’esta competició. Una prova, la més important del calendari nàutic de 2017, en la qual solament participen els medallistes olímpics, els guanyadors de les dues proves prèvies i regatistas convidats (com és el cas de Pastor). De moment, l’esportista FER està liderant a l’equip espanyol (format per quatre embarcacions) en classe RS:X. Ocupa la vuitena posició, de divuit, després de tres jornades. Un lloc que li donaria una plaça entre les deu que este dissabte competiran en les regates finals que componen les Medal Races.
Ja sobre l’asfalt, el diumenge, Sandra Alonso i Isabel Ferreres es pujaran a la bicicleta per a córrer la setena prova de la Copa d’Espanya de ciclisme en ruta a Casp (Saragossa). Ambdues en categoria sub 23, tractaran de seguir escalant posicions en la general. En el cas de la ciclista alacantina, un lloc més amunt suposaria el liderat a falta de dos cites per al final de la Copa.
L’eliminatòria del cap de setmana amb esportistes FER com a protagonistes té dos noms propis.
Els de Silvia Navarro i Lara González. La valenciana i l’alacantina es juguen amb la selecció espanyola un lloc al Mundial d’handbol contra Ucraïna. Este divendres, a domicili, tractaran d´aconseguir un resultat favorable per al partit de tornada (pròxim dimecres en Antequera). Les ‘guerreres’ són favorites per a estar a Alemanya, de l’1 al 17 de desembre.
També amb la samarreta de la selecció es troba Marcos Poggi, qui este dissabte i diumenge disputarà la segona de les quatre fases del Campionat d’Europa absolut de rugbi 7 masculí amb Espanya. Ara per ara, el combinat nacional ocupa la segona plaça. Este cap de setmana, a Polònia, hi haurà una nova opció de consolidar-se en la part alta. Si manté la posició, el set espanyol estarà en el Mundial de l’any que ve.