Així es presenta abril per al Projecte FER

El quart mes de l’any es presenta amb tres grans Campionats internacionals en la seua agenda. Per ordre estrictament cronològic, la primera gran competició en guaitar al calendari és el Campionat d’Europa absolut d’halterofília en Noruega. Estefania Juan i Alba Sánchez seran les representants FER en este certamen continental. Encara que les seues opcions de classificació per als Jocs Olímpics de Rio són mínimes, les dos esportists viatgen al pais escandinau amb una gran motivació, i amb ganes de resarcir-se i reivindicar-se després de les inoportunes lesions patides el passat any. Estefania no va poder disputar l’Europeu absolut de Geòrgia, mentre que Alba va perdre’s l’Europeu junior i el Mundial absolut. A més, per a esta última, la competició prevista a Noruega significa una oportunitat de confirmar la seua extraordinària progressió i les prometedores expectatives que desperta.

Altre Campionat d’Europa previst durant este mes d’abril és l’absoluto de judo. La seu, Kazán, Rússia. La protagonista FER, Laura Gómez. Representa, pràcticamente, l’última gran competició prèvia als Jocs de Rio 2016. Dirimix, per tant, una importantíssima distribució de punta per als i les judoques que estan enfrascats em l’obtenció del passaport olímpic. I Laura és una d’elles. La seua actuació en Rússia es presenta decisiva per a viatjar a Brasil o, per contra, quedar-se a les portes. La tercera gran cita internacional durant els propers dies arribarà amb el rugbi 15 i amb el Campionat del Món sub 20 em Zimbaue. La selecció espanyola, un dels components de la qual és l’esportista FER Joan Calatayud, forma part dels 8 combinats que integren la competició. L’equip nacional, alimentat per la prometedora generació del 96, busca prolongar els èxits abastats durant els últims anys en sengles Campionats d’Europa: plata en el 2014, or en 2015.

FOTO 2-04

Altre dels embaixadors FER més mediàtics, el regatista Iván Pastor, ja classificat per als Jocs de Rio, afronta en França una nova Copa del Món, competició amb aspecto de banc de proves previ a la cita olímpica. Mentrestant, a apenes un mes de la celebració del Campionat d’Europa absolut de taekwondo (es desenrotllarà durant el mes de maig a Suïssa), Raúl Martínez i Daniel Ros afronten un assaig general amb motiu de la Copa President en Alemanya, competició en la qual també prendran part les junior Blanca Palmer i Tamara Miquel. A més, el ciclisme femení comença a cobrar velocitat i dinamisme. D’una banda, Anna Sanchis disputarà l’Emakumeen Bira, una prestigiosa ronda basca de 5 dies de durada i en la qual també es dirimixen una bona quantitat de punts de cara a la classificació per als Jocs Olímpics de Rio; d’altra, les jóvens Empar Félix, Sandra Alonso i Isabel Ferreres arranquen la temporada de ruta amb la disputa de diferents proves de la Copa d’Espanya (Cantabria, Ávila, Zamora). Altra representant femenina del Projecte FER, la jugadora de vólei platja Paula Soria, també enceta el nou curs. Jugarà dos Open en Xina.

El mes d’abril acull, a més, altres proves d’interés com el Campionat d’Espanya junior de lluita grecorromana. Després de fegar l’or en els Nacionals sub 23 i absolut, Roberto Plumed és el gran favorit en la seua categoria de pes corporal per a abastar el títol. En rem, Rubén Padilla afronta en Itàlia una competició decisiva per a convertir-se en un dels remers espanyols que acudixquen al Preolímpic d’esta modalitat esportiva, previst per a finals del mes de maig en Lucerna, Suïssa.  L’agenda es completa amb diferents proves de vela: la Copa d’Espanya de la categoria làser radial en Cadis per a l’emergent Paula Lissorgues, i l’inici del Circuit Iberdrola de vela paralímpica per al també alacantí Rafa Andarias.