A pesar d’estar acostumades a banyar-se en or, i a pesar que els seus historials estan plens de triomfs, el 12 de setembre de 2015 i la ciutat d’Stuttgart s’han convertit en una data i un enclavament imborrables per a Alejandra Quereda i Elena López. És el dia i el lloc en que les dos esportistes FER van aconseguir una doble fita en una mateixa competició. Com a integrants de la selecció espanyola, van contribuir a que l’equip nacional tornara al podi en el concurs general d’un Campionat del Món, èxit que es resistia durant els últims 17 anys, des del Mundial celebrat en Sevilla en l’any 1998. Però a més, el bronze aconseguit classificava automàticament el combinat espanyol per als Jocs Olímpics de Rio 2016. Alejandra i Elena són les dos primeres esportistes FER en asegurar-se el billet olímpic. En Rio buscaran reeditar el podi abastat a Alemanya i redimir-se de la quarta plaça aconseguida en Londres 2012. Tres dies després de situar de nou la gimnàstica rítmica en les portades, éstes són les seues impressions
Les dos teniu ja una bona col.lecció de medalles, però l’obtinguda en Stuttgart és una de les més especials?
Alejandra Quereda: Cadascuna de les nostres medalles són especials, però pujar al podi en la classificació general del Campionat del Món és el més semblant a una medalla en uns Jocs Olímpics. Per tant, per a mi, ésta del diumenge i els dos ors en maces en els Mundiales de 2013 i 2014 són les més importants
Elena López: Totes les medalles són valuoses, importants i recordades, però sí que és cert que l’abastada a Alemanya és especial perquè feia 17 anys que l’equip espanyol no pujava al podi en el concurs general d’un Mundial. Hem trencat una espècie de malefici. No és una medalla més
Per a vosaltres, què és més important, el bronze mundialista o el billet per als Jocs Olímpics?
AQ: Difícil elecció, però em quede amb el valor que té una medalla de bronze en un Campionat del Món. Classificar-te des d’un Mundial a uns Jocs Olímpics ja és una gran fita. I si a més, ho fas sent medallista, suposa un enorme éxit
EL: Me costa escollir entre una de les dos opcions. Abans del Campionat, allò important era acabar entre els 8 primers de la general per a obtindre el passe a Rio 2016. Però haver aconseguit eixe passaport amb la medalla de bronze inclòs representa un gran triomf.
Seran els vostres segons Jocs Olímpics. Podreu llevar-vos l’espina d’haver quedat a les portes de les medalles en Londres 2012…
AQ: Sense dubte. En Rio aspirem a repetir el podi del Mundial y a llevar-nos eixe regust un poc amarg de la quarta plaça de Londres. Este segon cicle olímpic l’estem gestionant amb més experiència. Però si en Rio no aconseguim medalla, o fins i tot repetir la quarta plaça de Londres, no serà tampoc cap drama ni cap fracàs. Hi ha molt de nivell.
EL: I tant que intentarem espolsar-nos l’espina de la medalla de xocolata de Londres 2012. Sent un gran resultal la quarta plaça, tenim eixe record ben present. Tant de bo podem saldar eixe compte pendent.
Bronze en el concurs complet del Campionat del Món per darrere de Rússia i Bulgària. És el “màxim” al que es pot aspirar? Rússia i Bulgària són insuperables?
AQ: Este equip no té límits. Ni de talent, ni de capacitat de treball, ni de ambició. Estem trencant barreres. L’exemple més clar el tenim este passat cap de setmana. Per tant, crec que encara podem aspirar a més i a abastar la desitjada medalla olímpica.
EL: No sé si este bronze mundialista és el nostre sostre. Vull pensar que no, que encara podem fer-ho millor. El pas pel Mundial ens ha aportat més confiança. I aixó, afegit a la nostra ambició, ens pot fer arribar molt lluny.
Penseu que la gent és realment conscient de l’enorme mèrit que entranya la medalla aconseguida en el Campionat del Món del passat cap de setmana
AQ: Espere que sí. L’únic que puc dir és que el nivell de la gimnàstica rítmica mundial és altíssim. Per això, que Espanya haja superat altres potències mundials i haja pujat al podi té un mèrit espectacular.
EL: La gent que seguix la gimnàstica segur que ho sap valorar. Hi ha molt de nivell i molta exigència.