El pas endavant de Roberto Sánchez

El triatló, un dels esports més emergents del moment, comença a cobrar vida. Amb l’arribada del bon temps, la modalitat que combina natació, ciclisme i atletisme recupera tot el seu protagonisme. En poques setmanes, el calendari començarà a poblar-se de tot tipus de cites i competicions. Nacionals i internacionals. En algunes d’estes últimes, figurarà l’esportista FER Roberto Sánchez Mantecón, qui en 2017 afronta un curs de gran importància: “És la meua segona temporada a la categoria sub 23. El passat any 2016 va ser d’aprenentatge i adaptació. Tot i que no vaig signar cap resultat espectacular, pense que vaig estar a un nivell alt i regular. Ara bé, en 2017, he de fer un pas més. Este és el meu objectiu i em veig en condicions d’aconseguir-ho”, assenyala l’esportista natural de Manises.

Entre els principals reptes de Roberto Sánchez Mantecón per a este any 2017, figura la participació en algunes Copa del Món absolutes, l’avantsala de les Sèries Mundials. De fet, el triatleta valencià tenia la intenció de destapar la temporada a la prestigiosa Copa del Món de Ciudad del Cabo, en Sudáfrica, pla que es va veure frustrat per una inoportuna lesió de genoll, de la qual encara no està plenament recuperat. “Tot i això, hi haurà més oportunitats; per exemple, em plantege disputar les Copes del Món de Madrid i de Cagliari, a l’illa de Sardenya”, apunta l’esportista FER, qui va aconseguir el seu, fins al moment, principal èxit amb l’obtenció de la quarta plaça en el Campionat del Món júnior de l’any 2015 disputat en Chicago.

Roberto Sánchez, de 21 anys acabats de fer, sempre ha reconegut que ha de millorar en el tram de natació. De fet, en més d’una ocasió ha comentat que es veu reflectit en el balear i olímpic a Rio 2016 Mario Mola “per patir en l’aigua i després haver de remuntar en els segments de ciclisme i carrera a peu”. En tot cas, el gran desafiament de l’esportista FER en este exercici a punt de començar passa per la classificació per als Campionats del Món i d’Europa sub 23: “L’any passat no vaig poder aconseguir-ho, però el 2017 no se’m pot escapar. És més, vaig a mesurar la meua evolució i creixement segons em classifique o no per a estos dos certàmens “, apunta un exigent Roberto.

Perfeccionista i metòdic com pocs ( “mai m’agrada disputar una prova sense haver estudiat abans bé el recorregut del ciclisme i la cursa a peu”), Roberto no és un esportista especialment mitòman, però sí que admet que, quan era xicotet, “em va impactar veure per televisió les exhibicions de l’etíop Haile Gebrselassie”. Tot i que encara és molt jove i té molt temps per davant, “no vull retirar-me sense haver competit abans a Gold Coast,” una ciutat australiana que espere conèixer més prompte que tard “i en la qual podrà desenvolupar una de les seues aficions, gravar en la seua càmera de vídeo imatges d’aquelles destinacions a les quals es desplaça per a disputar alguna prova. La càmera ja està preparada i a la maleta. El carrusel de viatges està a punt de començar. El primer el portarà a Les Palmas de Gran Canària, seu d’una Copa d’Europa, el proper 26 de març.