Tres taekwondistas FER, a la conquesta d’Europa

A banda del torneig olímpic en Rio 2016, el taekwondo oferix esta setmana la seua gran cita de l’any: el Campionat d’Europa absolut, que en este 2016 es disputa en Suïssa. Tres esportistes del Projecte FER es disposen a afrontar el seu moment culminant de la temporada. Dos d’ells, Rául Martínez i Daniel Ros, presenten unes característiques prou similars. La tercera, la jove Blanca Palmer, personifica una història molt personal i distinta. Els tres han certificat un inici de curs molt brillant. No obstant això, encaren la seua gran revàlida. En el cas de Blanca, més que l’hora de la confirmació, arriba el més difícil encara.

A punt de complir els 25 anys, el taekwondista ilicità Raúl Martínez acomet en Suïssa el seu tercer Campionat d’Europa absolut. En els dos disputats amb anterioritat, va repetir posición: va ser cinqué tant en Manchester 2012, com en Bakú 2014. En la seua categoria, la de menys de 80 kg, competixen quatre rivals que s’han classificat per als Jocs de Rio. Es a dir, el nivell d’exigència que presenta el certamen es altíssim. No obstant això, més altes son les seues ambicions i aspiracions. Vol l’or. Desitja el títol continental. De momento, en les competicions celebrades fins la data, Raúl no s’ha baixat del podi: or en el Campionat d’Espanya absolut, or en l’Open de Bèlgica, bronze en la Copa President d’Alemanya. Les expectatives, per tant, no poden ser més esperançadores.

El segon dels representants FER en este Europeu serà Daniel Ros, la tarjeta de presentació del qual es quasi paral.lela a la de Raúl. De 22 anys i natural de la población alacantina de Catral, Daniel afronta el seu segon Campionat continental absolut. En el primer i, de momento, l’únic en que ha estat present, Bakú 2014, va concloure en la cinquena plaça. També en la seua categoria de pes corporal, menys de 87 kg, hi haurà competidors que tenen assegurada la seua presència en els Jocs Olímpics. En concret, 2. En tot cas, i com Raúl, també es planteja la medalla d’or com a objectiu innegociable. L’esglaó més alt del podi li resulta molt familiar. L’ha ocupat en un bon grapat de moments. En 2016, ho ha fet en dos ocasions: en el Nacional absolut i en la Copa Presidente d’Alemanya.

Molt diferent és el cas de Blanca Palmer. Amb només 17 anys i, per tant, encara en la categoria junior, l’esportista de Gandia debuta en un torneig d’esta dimensió i entitat. En principi, la lògica apunta a que Blanca va a aprendre, a curtir-se, a forjar-se. La resta, siga millor o pitjor, vindrà com a complement. No obstant, atesos el seu talent, la seua sorprenent maduresa i, sobretot, a la ratxa triomfal que porta des què va començar l’any, Blanca és capaç de tot. Cinc competicions ha disputat la taekwondista FER des del passat mes de gener. En tres d’elles, ho ha fet en categoria absoluta. I en dos, va abastar espectaculars resultats: un or en el Campionat d’Espanya absolut i una plata en la Copa Presidente d’Alemanya. Suficients arguments com a per a no descartar res.