Agenda FER cap de setmana (12-14 de maig)

Equilibri entre competicions domèstiques i forànies. Després d’unes setmanes amb un major protagonisme dels certàmens internacionals, arriba un cap de setmana en què els esdeveniments nacionals guanyen cert terreny. No obstant això, la cita més rellevant de les dos properes jornades es desenrotlla fora de les nostres fronteres. És el desenllaç del Campionat d’Europa de vela classe RS: X, prova que s’està celebrant a França des del passat dilluns. En aigües pròximes a la ciutat de Marsella, participa el longeu esportista del Projecte FER Iván Pastor. A la recta final del torneig (acaba este dissabte) el regatista alacantí ocupa la 25a plaça d’un total de 105 competidors. El desenllaç torna a ser nou. A la conclusió de la jornada d’este divendres, els 12 primers lluitaran per les medalles en rondes de quarts de final, semifinals i final.

També en territori estranger competeixen Polina Berezina, Maurice Eckhard i Manu Bargues. La primera, en una nova Copa del Món de gimnàstica rítmica; en este cas, a la localitat portuguesa de Portimao. És l’última cita abans del Campionat d’Europa, previst a Budapest el proper cap de setmana. Mentrestant, eufòric després de la seua medalla d’or en el torneig per equips del Campionat d’Europa sub 23, Manu Bargues afronta la Copa del Món absoluta de París, torneig d’extraordinari prestigi i en què el tirador valencià intentarà arribar a la segona i definitiva jornada , la reservada a 64 participants, els 32 millors del rànquing internacional i els altres 32 arribats des de la primera sessió. Per la seua banda, l’esportista paralímpic Maurice Eckhard viatja fins a Itàlia per disputar la primera Copa del Món de ruta de ciclisme en ruta de l’any. Divendres, afrontarà la contrarellotge i diumenge la prova en línia.

Ja en territori nacional, el calendari de les pròximes 48 hores acull, per exemple, la reaparició de la haltera Alba Sánchez, l’emergent haltera del Projecte FER de tan sols 19 anys que fa tot just un mes va aconseguir una brillant sisena plaça en el Campionat de Europa absolut celebrat a Split. En esta ocasió, l’esportista alzirenya afronta el Campionat d’Espanya júnior, quasi un entrenament donada l’enorme diferència que la separa de les seues rivals. Alba té l’or pràcticament assignat per endavant. També opta molt clarament al títol nacional Tomàs Sanchis Serrano, qui competeix en la categoria de 69 kg. No obstant això, sent favorit, l’aixecador alzireny, de 18 anys, tindrà més competència.

El piragüisme, un dels nous esports del FER 2017, també reclama protagonisme. La jove Carmen Martínez Valero disputa la seva segona competició de l’any. La palista valenciana viatja fins Astúries per estar present a la Copa d’Espanya de joves promeses, un esdeveniment que es presenta com un assaig previ al Campionat d’Espanya del proper estiu. En aigües asturianes, es desenrotllen les proves sobre distàncies olímpiques: 500m i 1000m. Fa tot just un mes, Carme, primer any com a cadet, va obtenir un brillant registre: va ser segona de 70 participants en el Campionat d’Espanya d’hivern, la prova eren de 5.000m, distància no olímpica. Pel que fa al ciclisme, la Copa d’Espanya femenina de ruta arriba a la quarta de les noves proves que la integren. Sandra Alonso, líder momentània de la classificació global de la categoria sub 23, i Isabel Ferreres rodaran per les carreteres de la Comunitat de Madrid.