Encara que el llarg pont festiu i la celebració de la Setmana Santa han reduït sensiblement l’agenda esportiva, encara ha hagut competicions que s’han det un espai durant este últim cap de setmana de març, marcat per les processons, les tradicions i el descans. Quant al Projecte FER, l’activitat desenrotllada, menys de l’habitual, ha estat protagonitzada per les representants femenines. I amb èxit. Amb molt d’èxit. A nivel nacional i internacional.
Dos jóvens ciclistes FER amb un grandíssim futur han ratificat les brillants expectatives que desperten. Sandra Alonso i Isabel Ferreres s’han erigit en dos de les grans protagonistas del Campionat d’Espanya junior de ciclisme en pista, competició celebrada en València. Entre les dos han acumulat un total de 8 medalles. Un dels metals, un or, el van aconseguir formant parella i representant la Comunitat Valenciana en la modalitat de velocitat per equips. A més, la castellonenca Isabel s’ha proclamat campiona d’Espanya en velocitat individual i en 500 metres, abastava la plata en el keirin i atrapava el bronze en scratch. Per la seua banda, Sandra Alonso acumulava dos plates: en persecució individual i en 500 metres.
Mentrestant, el conjunt espanyol de gimnàstica rítmica no faltava a la seua habitual cita amb els triomfs. Cadascuna de les seues compareixences amplia la seua celebritat. En esta ocasió, Alejandra Quereda i Elena López, dos de les cinc components de l’equip nacional, han contribuït a la consecució de la plata en la classificació general i el bronze en l’exercici mixte el Grand Prix de Thiais, França. La seua propera cita arribarà a meitat de maig amb motiu de la Copa del Món que tindrà lloc en Taskent, Uzbekistan. A més, Laura Gómez arribava fins els quarts de final del Grand Prix de judo en Georgia (se li escapava la victòria en els últims segons del combat de huitens) i Sara Sorribes continua viva en la previa del ITF 50.000 d’Osprey, Florida. Ahir, guanyava el primer partit i hui buscarà la victòria definitiva que la situe en el quadre final.
Per últim, la setmana que hui s’inicia arranca amb força per a dos regatistes, tots dos alacantins, del Projecte FER. Els dos van a disputar el Trofeu Internacional Princesa Sofía de vela, una multitudinària competició que se celebra en Mallorca, que reunix totes les classes olímpiques i paralímpiques. Mentre la jove Paula Lissorgues comença hui mateix la seua participació en la prova femenina de làser radial, Rafa Andarias inicia este dimecres un nou pols amb la resta de candidats espanyols que aspiren a aconseguir l’única plaça que la vela paralímpica espanyola tindrà en la classe 2.4mR durant els Jocs de Rio 2016.