Alejandra Quereda i Elena López mai oblidaran l’any que està a punt d’acomiadar-se. 2016 sempre ho recordaran com l’any en el qual abastaren el seu gran somni: guanyar una medalla olímpica.
Quin balanç fèu del 2016?
Alejandra Quereda: El balanç del 2016 és increïble. Ha sigut un any perfecte, no puc demanar-li més.
Elena López: Ha sigut el millor any de la meua carrera esportiva. Ha sigut una temporada prou regular, però em quedaria amb l’última competició en Río.
L’instant en el podi dels Jocs Olímpics, ha sigut el millor moment de la vostra carrera esportiva?
Alejandra Quereda: Durant tots estos anys hi ha hagut moments intens, però la medalla olímpica és sens dubte el més emocionant. És un somni fet realitat.
Elena López: Hem aconseguit molts èxits durant la nostra carrera esportiva, però eixe era el que ens faltava i la veritat és que va ser algo increïble. De fet, encara ho pensé i m’emocione.
Què ha suposat per a la rítmica espanyola guanyar esta medalla olímpica després de tants anys?
Alejandra Quereda: Un impuls enorme, no tan sols per a nosaltres sinó també per a la rítmica en general. Hem aconseguit fer-nos un espai en els mitjans de comunicació i guanyar més seguidors.
Elena López: Hem fet història perquè feia molts anys que no s’aconseguia una cosa així. Em sent una privilegiada de poder formar part d’este conjunt que ha pogut portar a la rítmica espanyola on es mereix.
“Hem fet història. Em sent una privilegiada de poder formar part d’este conjunt que ha pogut portar a la rítmica espanyola on es mereix”
Què demaneu a l’any 2017?
Alejandra Quereda: Demane felicitat i salut. Però sobretot que continuem gaudint de l’esport encara que no siga any olímpic.
Elena López: Salut i que siga un any en el qual totes nosaltres esperem complir els pròxims objectius.
Ara toca parlar del vostre futur a la selecció. Quins plans teniu?
Alejandra Quereda: Ara toca recuperar-se d’un any intens. Hem tornat als entrenaments però amb precaució perquè segurament hauré d’ operar-me d’una lesió. De moment, els metges estan estudiant la millor opció per a resoldre la lesió i poder recuperar-me al 100%.
Elena López: Han sigut uns anys molts durs quasi arribant al límit per a poder arribar a Río. Alejandra i jo hem de passar pel quiròfan i probablement será a abril. Després de la intervenció volem recuperar-nos bé per a incorporar-nos a poc a poc a l’equip i tornar a competir al màxim nivell.