Quique i Pablo Luján: “No és fàcil expressar l’emoció després de guanyar el Mundial”

Amb el dolç sabor de la victòria encara en els llavis, Quique i Pablo, Pablo i Quique, també coneguts com els germans Luján, articulen les seues primeres paraules després de guanyar el Campionat del Món absolut de vela classe 420 a Austràlia. Una competició que, com ells diuen, “ha sigut la millor de les nostres vides”.

Fa unes hores que heu conquistat el Mundial a Austràlia. Com esteu? Com vos sentiu?

Sembla una pregunta fàcil de respondre, però no ho és. No es pot expressar el que se sent. Estem pletórics. És moment de celebrar-ho. Suposem que, amb el temps, anirem assimilant-ho.

Líders durant la primera jornada i campions en l’última. Quasi sembla un pla establit…

Sí, no podria haver eixit millor. Ha sigut una competició molt disputada i igualada. L’important és que hem lluitat durant tots els dies i sempre hem pensat en el màxim. No ens conformàvem amb fer podi. Al final, la nostra ambició ha sigut recompensada.

Realment pensàveu que en l’última jornada podíeu remuntar i ser campions?

Hem cregut en les nostres possibilitats en tot moment. El campionat ha estat molt obert des del principi. Després de la primera màniga de l’última jornada, estàvem tots empatats. Ens la jugàvem en l’última prova. Ha eixit perfecte.

I ara què? Després de molts anys navegant junts, Enrique inicia la seua singladura en la classe olímpica 49er i Pablo, si tot marxa segons el previst, continuarà un any més en 420. Nostàlgia i tristesa per separar els vostres camins després de tants anys junts?

Ara tenim moltes sensacions. D’una banda, sentim una mica de nostàlgia perquè anem a competir per separat durant un temps. Per un altre, estem contents. No podíem acabar esta etapa conjunta de millor manera. Les vivències de tots estos anys junts són inesborrables. I l’experiència d´estos últims dies a Austràlia no la oblidarem mai.